Renovering pågår

Publicerat: 2010-03-26
Klockan: 17:08:56
Nu börjar tiden bli knapp och det är dags att ta tag i alla projekt här hemma, prio 1 har varit att göra om hallarna och det har jag påbörjat idag, hann med att riva tapet i nedre hallen och en bit upp i trappen- men det får räcka för idag, imorgon ska resten bli klart, så här har det sett ut idag:



Före- Hallen hade en ful vit strukturtapet! Det var jobbigt för den drog åt sig så mycket skit, blä!



Riva tapet- riva tapet!





Va tvungen att ta bort mina fina väggord- men det kommer nya :)





En bit upp i trappen kom jag innan jag gav upp för idag.

Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi vill ha "design" 1 eller 2. Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet. Vi har bestämt oss för att ta in en målarfirma som gör jobbet så att det blir riktigt snyggt :) Det är så krångliga vråer och höga höjder upp för trappen så den känns som en för stor utmaning, för att spara lite pengar gör vi förjobbet- river tapet, spacklar & slipar!

Kommer hända massa spännande saker på renoveringsfronter här hemma den närmaste tiden, ni kommer självklart få följa alla projekt här i bloggen ;-)  

Postat av: skorpan
URL: http://byggbrudens.blogg.se/ 2010-03-26 / 23:16:49

åååh va fiiiin du gör.. du e så duktig.. min bästa bästa kusinmor haha :_D


Postat av: Sanna
URL: http://vaxkatten.blogg.se/ 2010-03-27 / 08:43:45

Det blir bra när det blir klart det där :)

Hoppas att ni får en fin helg!

Kram


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Komma ihåg dig?