Den planerade spontaniteten...

Publicerat: 2012-07-29
Klockan: 23:21:01
Jag lämnade er sist med att jag och min andra hälft skulle planera om vi skulle vara spontana eller inte, det valde vi att vara och det resulterade i att gårdagen spenderades på Parken Zoo i Eskilstuna :)

Det var jätte mysigt och det var bra väder, vi hade en toppen dag bland alla djur, karuseller och spel :)

Dagen visar sig själv i dess bilder :)

När vi kom hem och hade varvat ner, ätit och fått Ellie att somna så kom Bettan för att hålla ett öga & öra på Ellie en stund- så vi kunde åka till Restaurangen för att fira Emma, eftersom vi va sena så blev det efterrätt & kaffe för oss, men vi hade det riktigt trevligt :)

Bettan berättade när vi kom hem att det inte ens kommit ett "pip" från Ellie, skönt att det gick bra :)

Dagen har för det mesta spenderats hemma med kaffe, mys, oväntat besök av Linda m familj, och skypsamtal med mamma och Thompa som njuter i England :)

Jag har även varit nere på gymmet på en halvtimmes löpvända, skönt för själen ♥ Nu mina kära vänner, nu är det dags att sova :)

Uppdatering om några härliga...

Publicerat: 2012-07-27
Klockan: 22:47:04
Semesterdagar till :)

I tisdags styrde vi bilen till Uppsala där vi började med att träffa Anna & Evelina inne i stan, vi njöt av gofika på Fågelsången och sen gick vi till Svandammen för att mata änderna och kolla på Svanen (dom har varit 2 st men nu har den ena dött så den andra är kvar ensam och olycklig) :/

Efter mysstunden i stan åkte vi hem till Freddes föräldrar för att parkera oss, vi åt god mat, snackade massa skit och Ellie var på strålande humör. Jag fick tillfälle att senare på kvällen träffa syrran, vi drack kaffe i Gränby-snacka massa skit och hade det jätte trevligt ♥

På onsdagen bjöd Uppsala på strålande sol, fram till 14 så myste vi med vår goa pärla så mycket som möjligt innan det var dags för oss att hoppa på bussen till Sthlm där Bettan & Patte mötte oss på terminalen, där väntade en 22 h kryssning, jösses jag vet inte hur jag ska sammanfatta de 22 h, vi hade det helt enkelt jävligt bra :)

Kom hem igår eftermiddag och möttes av en superglad Ellie, hon hade haft det toppen med Farmor,Farfar & Farbror, dom hade busat mycket, badat ute i polen och lekt en massa ♥ Finaste Belliusen!

Iförmiddags packade vi ihop och for hem igen, Ellie sov halva vägen, sen när vi kom hem så åt vi lunch och efter det har resten av dagen bjudit på slappa kombinerat med lite nytta göra :)

Nu är det dags att avrunda, för jag och Fredde ska bestämma oss för och planera om vi tänker vara lite spontana imorgon ;-)

Avslutar såklart med några guldkorn från senaste dagarna, enjoy :)

Semester vecka ett...

Publicerat: 2012-07-23
Klockan: 20:17:59
Så här har vår första semester vecka spenderats, förra söndagen åkte Jag, Fredde, Ellie, Thompa & Johanna till Rullsand, vi stannade i 2 dygn och där va det bara total avkoppling som gällde, vi hann med Furuvik en dag oxå, det var jätte trevligt.

På tisdagen "släppte" vi av ungdomarna vid tågstationen och sen åkte vi till Fredriks mormor och hälsade på i Söderfors, jätte mysigt! Efter det bar vi iväg till Uppsala där natten spenderades.

På Onsdagen stryrde vi bilen mot vackra Vaxholm där vi hade planerat date med våra vänner, vi åt gott, fika gott, snacka massa skit, och fivk åka på en "shoppingtur" jag fick nämlihen ett presentkort på en grym butik med massa smått & gott, med mig hem fick jag en fin skål och 6 kaffe koppar i härlig lila färg :)

Torsdagen spenderades hemma i lugn och ro för att även ladda batterierna inför fredagens party här hemma, Fredde lämnade Ellie hos Farmor/Farfar/Farbror och kom hem för att fixa det sista.

Fredagens party blev väldigt lyckat och vi hade verkligen jätte kul, vi sjöng, dansade, drack & åt gott, tack mina fina vänner för en toppen kväll och för alla fina presenter (får lägga upp bild senare och visa) ♥

På lördagen kom Fredriks familj och lämnade finaste Ellie, vi grillade och satt ute och njöt av solen, det var skönt att höra att det hade gått så bra med Ellie, det va första gången hon "varit borta så länge" i en annan miljö än hemma, skönt att veta att det också fungerar :)

Gårdagen finns det inte mycket att berätta om, det var verkligen en slappdag här hemma på Looovestaigen, skönt med nån sån dag också :)

Idag har jag hunnit med Frissan, en tripp till Rockabillybutiken med Bettan som fixat klänning till onsdagen, sen har vi haft mysbesök av Elin ♥

Nu är det sista veckan kvar på semestern och det kommer hända massa skoj, så nu kommer det bli tyst här ett par dagar igen, men det får ni ta ;-) hi hi!

Nu ska vi ta en "hejdå" kaffe med Peter som vi inte kommer träffa på jätte länge, sen ska jag vinna över min andra hälft i Skip-bo (idag igen) ha ha ;-)

Ta vara på er & på varandra så hörs vi snart igen mina vänner ♥

Suck!

Publicerat: 2012-07-22
Klockan: 22:13:46

Här kommer jag och ska slänga in ett långt inlägg om första veckans semester med värsta bildbomben å vad händer? Jo men visst, hela dagen har vi varit utan hemtelefon, internet och tv, suck :/ kl 16 idag skulle "driftstörningen" vara återställd- jo men visst ;) Håll tillgodo, förhoppningsvis fungerar det imorgon, då ska jag även äntligen läsa era bloggar :) Kram

Semester

Publicerat: 2012-07-15
Klockan: 10:38:40
Yes, nu är det semester! Eller ja jag gick egentligen på semester i Torsdags efter jobbet, hem för att bli firad av alla Goa i min familj- med smörgåstårta & jordgubbstårta :)

På kvällen var vi inbjudna till grannarna på mat & vin, jätte trevligt!

Just idag känns det faktiskt som semester, för om 2 timmar ska jag hämta min andra hälft, T & J för att sen packa bilen och åka på äventyr, wihooo :)

Vår jordgubbstjej

Publicerat: 2012-07-08
Klockan: 21:55:38
Nu har vi varit ute och premiär plockat jordgubbar, Ellie njöt och verkade ha jätte roligt, på tisdag ska det plockas mer för jag ska minsann ha jordgubbstårta på min födelsedag :)

Har inte så mycket annat att dela med mig av, jag är ganska slut men jag vet att det bara är några dagar kvar, sen är det semester, wihooo ♥

Svårt att hålla igång...

Publicerat: 2012-07-06
Klockan: 20:46:31
Bloggandet när datorn är paj :/ Dom ringde från Avesta Data och talade om att dom inte kunde rädda den med deras resurser, dom kunde skicka vidare datan och sa då att det kommer kosta mellan 4-9000 tusen :/ maj gaad!

Annars har det inte hänt så mycket på lööövestaigen, det största är att vi är klara med övervåningen, vi och Ellie bor nu mer uppe :) Wihooo!

Nu är det bara 1 1/2 vecka kvar till semester :) Längtar- wihooo, vi har massa skoj att se fram emot ♥

Hoppas att ni har det bra? Vi hörs förhoppningvis snart igen ;-)