Tiden går snabbt

Publicerat: 2012-09-30
Klockan: 14:22:08

Tänk att det redan gått 1 vecka sen jag bloggade, här hemma har det rullat på som "vanligt" med jobb, träning och mys!

Jag var i Falun i fredags och shoppade lite och fick en härlig dos av energi av Elin :)

Nu när jag skriver detta så är vi på äventyr, men det får ni höra mer om sen <3

Dagens tripp....

Publicerat: 2012-09-23
Klockan: 20:53:58
Idag åkte Fam Roos till Västerås för att besöka Ikea, hade lite smått vi behövde köpa och så tänkte vi att det kunde bli skönt att komma iväg lite, efter att varit på villovägar ett tag (då vi åkte till "gamla" ikea) så kom vi tillslut rätt, handlade det vi skulle och åt god mat :)

Behöver jag säga att Ellie åt med hela kroppen? ;) Hon njöt verkligen, gullunge!! Vi har haft en mysig och bra dag idag :)

Nu på kvällen har jag och Fredde bakat kanel & vanilj bullar, även gjort "kransar" och bakat kärleksmums! Kvällens tema har varit bakelibak, Frysen behövs fyllas lite inför höstens utflykter :)

Nu kom Thompa hem så jag lär flytta mig från hans revir ;-) Vi hörs!

21 september 2012

Publicerat: 2012-09-22
Klockan: 22:23:22
Igår "fyllde" vår älskade goa tjej 1 1/2 år, helt ofattbart :)

Åh älskade barn, vilken lycka du ger ♥

Resan fortsätter......

Publicerat: 2012-09-18
Klockan: 21:27:44

Helgen är förbi och jag kan väl inte direkt säga att det hänt nå nytt ;)

Senaste dagarna har erbjudit några timmars jobb och familjemys!

Igår hade jag återbesök i Säter, trots att vi inte riktigt vet hur framtiden ska se ut så är dom överrens om att min resa inte är slut nu och det känns väldigt skönt att veta :)

Avslutningsvis tänkte jag bjuda på en bild på Ellies fina dörrskylt som jag köpte till henne på Mallis :)

A little tripp

Publicerat: 2012-09-15
Klockan: 07:43:20

To Falun bjöd gårdags kvällen på :)

När jag kom hem efter jobbet så åt vi en god middag, sen busade vi och skrattade gott åt Ellie som får sina "Stim" efter maten ;)

Sen åkte jag som sagt till Falun för att träffa Elin, det var skönt att få några timmars girltalk och bara mysa!

Kaffe och bullar var redan klart när jag kom så det var bara att gosa ner sig i soffan på en gång :)

Tack hjärtat för allt <3

Mysdag

Publicerat: 2012-09-13
Klockan: 21:18:45

Idag har vi haft en riktig mysdag, på förmiddagen när Fredde åkt till jobbet så åkte jag och Ellie till Ica, sen upp på stan för att ta en fika!

Hem för att äta potatisbullar till lunch och sen sov min pärla middag, när hon vaknade så gick vi ut och lekte lite innan våra pompisar Emma & Amanda kom på besök :)

En stund efter tjejerna ätit mellis knackade det på dörren och där stod Hulda & Johan som kom på kaffe :)

När alla pompisar åkt lagade vi fisk som vi åt till middag och sen gick vi ut och lekte, sen var klockan så mycket att det var dags för nattrutiner!

Nu ligger jag oxå i sängen, det ska bli gött å sova! Tack Goa vänner för en toppen dag <3

Full i bus...

Publicerat: 2012-09-12
Klockan: 21:46:37

Precis som det ska va, den här lilla tokan kan man skratta åt/med många många ggr om dagen :)

Gillar stilen när hon sitter och målar <3

Utemys

Publicerat: 2012-09-11
Klockan: 12:41:48

Idag på förmiddagen begav familjen Roos sig ut på en promenad ner till Lekparken, Ellie ville absolut inte sitta i vagnen, hon ville gå hela vägen fram och tillbaka :)

Vi satt för det mesta i sandlådan som är en hit, innan vi gick hem och gjorde hemmagjorda pannbiffar med min special sås, grönsaker och potäääter :) götta!

Nu sover pärlan middag och jag ska njuta av en kopp kaffe med min andra hälft :) ha en bra dag!

Mammas hjärta...

Publicerat: 2012-09-08
Klockan: 22:18:06

Den här lilla tjejen är numera inte så "liten" hon växer så snabbt och är så duktig på så många saker, blir så stolt över vår fina tjej <3

Kärlek!!!

Fredagsmys

Publicerat: 2012-09-07
Klockan: 22:17:03

I förmiddags åkte jag och Ellie till Avesta för att träffa våra pompisar Emma & Amanda, det var länge sen nu så det var så där extra extra mysigt att träffas!

Vi kollade på hm & lindex och sen gick vi och fikade, när tjejerna fikat klart så släppte vi ner dom, vilka goa tjejer, dom sprang och jagade varandra och tjöt av glädje <3

Gubben lämnades hemma för att få lite lugn & ro, nu är han på bättringsväg- min stackere <3

Resten av fredagen har vi bara myst / busat & ätit gott!

Nu är det dags att lägga sig, ska bara läsa några sidor ur boken, maaaaj gaaad va spännande den är!

Avslutar med en bild från dagens fika date <3

Home sweet home!!

Publicerat: 2012-09-06
Klockan: 10:08:42
Det är skönt att vara hemma igen, men vi har verkligen haft en toppen vecka på Alcudia, dit ska jag verkligen ta med min fina familj, dom skulle älska det :)

Resan började redan måndag den 27:e Augusti för oss, vi tog sista tåget till Arlanda, där vi tog ett glas vitt i baren, snackade skit och hade såklart fjärilar i magen! Vi chekade in på hotellet "Rest and fly" och sov gött innan de var dags för klockan att ringa 04.00, vi piffade till oss snabbt, checkade in bagaget, åt frulle och sen 07.15 var det dags för planet att ta oss till Mallorca :)

Vi har verkligen upplevt en toppen vecka, nån dag var det sämre väder och då passade vi på att åka på utflykter. Veckan på Mallis har bjudit på sol, bad, värme, skratt, shopping, utflykt till Inca (där dom hade europas största marknad), utflykt med sightseeing buss, och en tripp till Mallorcas huvudstad Palma (shoppa shoppa fika mysa).

Jag måste säga att vi kunde inte ha fått ett bättre hotell, det var fantastisk mat hela veckan (vi ville inte ens gå ut och äta nått annat) varierad mat i stjärnklass, underbar hotellpersonal, fina rum, underbar utskikt, goda drinkar, snacks mm! Ja jag tror inte vi kunde haft det bättre!

Hotellet bjöd på show varje kväll och det var jätte kul att se, sista kvällen dansade jag och Linda till hotellets dans, många goa skratt ♥

Det var tråkigt att åka därifrån, men underbart att komma hem ♥ Vi åker garanterat tillbaka!!!