Det var den myskvällen det...

Publicerat: 2012-01-06
Klockan: 22:18:49
Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig! Nu på kvällen skulle jag bara åka ner till ICA för att handla en snabbis, men blev inte riktigt så! När jag skulle åka därifrån så startade inte bilen, efter ett x antal försök gick jag bort till Volvo för att kolla om jag kunde ha sån tur att det var öppet? men nej, det är ju röd dag, knallade tillbaka till bilen, ringde pappa, ringde peter, Peter kom ner och försökte, men nej, ringde granne (tack å lov så kunde hon komma med sin bil) så när vi väntade på henne gick vi till okq8 för att köpa en bogseringslina, sen tillbaka till bilen- då kom grannen :)

Peter bogserade mig upp mot loovestaigen tills avfartsvägen, då det tog tvär stopp, grannens bil orkade inte dra min volvo :/ Då lämpligtvis stod ju vi i nerförsbacke, så jag skulle prova lägga i 2:an när jag rullade ner å gaaaasa, men nej! Hamnade då nere vid "Västkustslingan" . Hem för att hämta täckbrallor och byta skor och sen jaga startkablar (självklart hittade jag inte mina) fick låna av snäll granne, men nej det gick inte heller!

Detta tog lång tid och summa av kardemumma, bilen gick tillslut igång, men nu är den stendöd- men the good news är att den nu står på vår parkering :)

Detta innebär en tripp till Volvo imorgon- kommer säkert få en lånebil under helgen, vilket behövs då jag jobbar hela helgen! Efter mycket om och men kom jag hem och min älskade man hade varit så snäll och fixat mat och kaffe till mig och Peter som var hungrigam kaffetörstiga och jag var frusen (Peter fryser aldrig) Det var jätte gott :)

Sen upptäktes att det är stopp i köksavloppet, vi försökte på eget bevåg göra rent det vi kunde, men det var inte tillräckligt, så på måndag får vi ringa spolbilen! SUCK!!!

Vilken soppa, är det inte nästa fredag man ska ha sån otur? ;-) Nu har jag precis druckit upp min Latte och ätit choklad, nu har jag även varvat mer efter kvällens bravader- så nu kommer jag nog sova gott :)

Vi hörs, tills dess- må bäst♥
Postat av: Sanna
URL: http://vaxkatten.blogg.se/ 2012-01-08 / 08:31:33

Fy vad tråkigt! Undrar vad det kan vara för fel då?:(

Plus i kanten för bra service i alla fall!


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Komma ihåg dig?